Domov E-mail Nazaj Kazalo
Na vrh
 
« nazaj
 
 
Vrste interaktivnih portalov

Portali so kompleksna zbirka tehnologij, zato jih po različnih kriterijih lahko razvrstimo v različne skupine:

  • spletni imeniki: so portalno oblikovani iskalniki informacij v spletu in predstavljajo vstopno točko za uporabnike, ki želijo najti splošne podatke preko definirane imeniške strukture
  • običajni interaktivni portali: so spletne strani, prilagojene za posameznega uporabnika. Pri teh portalih poznamo:
    a) horizontalne portale, pri katerih si lahko uporabnik poljubno prilagodi dostop in prikaz podatkov glede na svoje potrebe in
    b) vertikalne ali industrijske portale, ki so orientirani na specifično skupino uporabnikov glede na njihovo dejavnost in jim omogočajo dostop do strnjenih podatkov o neki dejavnosti ter tudi organizirajo, indeksirajo in povezujejo podatke z različnih spletnih strani
  • podjetniški ali poslovni portali: (Enterprise Information Portals - EIP) združujejo informacije znotraj intraneta organizacije in izbrane povezave na podatke zunanjih spletnih strani. Na ta način predstavljajo vstopno točko za vse zaposlene v organizaciji, pa tudi za druge uporabnike, ki jih zanimajo podatki o tej organizaciji.

Interaktivne portale pa lahko ločimo tudi po tematiki, ki jo pokrivajo:

  • specializirani interaktivni portali, pokrivajo točno določeno tematiko (npr. novice, šport, zabava, avtomobilizem, računalništvo ipd.)
  • večspecialistični portali, ki pokrivajo dve ali več določenih tematik in imajo velik poudarek na upravljanju z vsebino
  • iskalni portali, ki omogočajo enostaven dostop do iskanih informacij
  • podjetniški portali, ki predstavljajo predstavitve podjetij, njihove dejavnosti in storitve